T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü SBÜ Trabzon Kanuni Eğitim ve Araştırma Hastanesi

T.C. Sağlık Bakanlığı
Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü SBÜ Trabzon Kanuni Eğitim ve Araştırma Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Refakatçi Kuralları

Güncelleme Tarihi: 12/02/2019

Sağlık tesisimizde refakatçilerin kalması için uygun koşullar (refakatçi koltuğu, kişisel hijyen alanları, oturma odası vb.) sağlanmıştır. Hasta odalarında refakatçilerin dinlenebilmeleri için pozisyon verilebilen koltuklar mevcuttur.

Refakatçilerin sağlık tesisine giriş ve çıkışları kontrol altındadır.

Refakatçilerin sağlık tesisinin belirlenen kurallara uyması gerekmektedir. Kuralların ihlali halinde, ilgili kişinin refakati iptal edilir. Refakatçinin sağlık tesisi demirbaşlarına zarar vermesi durumunda zarar,  refakatçiden tazmin edilir.

REFAKATÇİ BİLGİLENDİRİLMESİ

Hastanın ve/veya refakatçinin sağlık tesisine adaptasyonu için aşağıdaki konularda gerekli bilgilendirmeler yatış yapılırken ilgili çalışanlar tarafından yapılır.

  • Kahvaltı ve yemek saatleri,
  • Hasta ve yakınının uyması gereken kuralları,
  • Ziyaret saatleri ve kuralları,
  • Telefon kullanımı,
  • Tuvalet-banyo kullanımı,
  • Hemşire çağrı sistemi kullanımı,
  • Hekimin günlük vizitleri 


    SAĞLIK TESİSİ REFAKATÇİ KURALLARI

    Refakatçilerin aşağıda listelenen sağlık tesisi kurallarına uymaları  gerekmektedir;
  • Hekimin lüzumlu gördüğü hastalar için refakatçi kalınmasına izin verilir.
  • Her hastanın yanında en fazla 1 refakatçi bulunabilir, birden fazla refakatçiye izin verilmez.
  • Refakatçinin erkek veya bayan olmasına hastanın ve servisin durumuna göre karar verilir.
  • Yoğun Bakım Ünitesinde refakatçi uygulaması yoktur.
  • Refakatçinin sağlık tesisinin tüm kurallarına uyması beklenmektedir.
  • Refakatçiler, kendine ait getirmiş olduğu eşyaları klinikte gösterilen dolaplara yerleştirmelidir.
  • Sağlık tesisimizde;  
    Sabah Kahvaltısı: 06.30 
    Öğle Yemeği:11.00 
    Akşam Yemeği:17.00’den itibaren odanızda verilmektedir.
    Ara Öğünler: 09.00-15.00-22.00’da verilmektedir.
  • Refakatçiler kendileri için ayrılmış bulunan refakatçi koltuğunu kullanmalıdır. Hastanıza bulaşabilecek hastalıklar nedeniyle hasta yatağına oturulmamalıdır.
  • Refakatçinin hastasının bakımına sadece doktorun ve hemşirenin izin verdiği ölçüde yardım etmesi beklenmektedir.
  • Refakatçinin, hastanın güvenliği açısından doktor ve hemşirelerin bilgisi dışında her hangi bir uygulamada bulunması yasaktır.
  • Hemşirelerce verilen hasta bakım eğitimi kurallarına uyulmalıdır. (El hijyeni, düşme riski eğitimi)
  • Refakatçi kendi hastasının bulunduğu oda dışındaki odalara girmemesi gerekmektedir.
  • Refakatçinin hastanın yanından ayrılacağı durumlarda ve refakatçi değişimlerinde servis hemşirelerine bilgi verilmelidir.
  • Refakatçi güvenlik açısından hasta ve kendi yanında fazla para veya değerli eşya bulundurmamalıdır.
  • Refakatçinin, hastasına huzurlu bir ortam sağlayabilmek için, hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması gerekmektedir. Ayrıca hastanın kaldığı odada bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması, doktor vizite saatlerinde ve saat 22.00 den sonra kapatılması gerekmektedir.
  • Refakatçi ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını sağlık tesisi dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir.
  • Refakatçi,  hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir müdahalede bulunmamalıdır.
  • Her hastanın hastalığına özgü diyet ve yiyecek kısıtlamaları vardır. Bu nedenle dışarıdan  yiyecek, içecek vermemelidir.
  • Refakatçi sağlık tesisi içinde tütün ve alkol kullanmamalıdır.
  • Refakatçi hasta odası, banyo ve tuvaletleri mümkün olduğunca temiz kullanmaya dikkat etmelidir.
  • Refakatçiler kırmızı poşetli kovalara (tıbbi atık kovaları) çöp atmamalıdır.
  • Pencerelerden dışarı çöp vb. atılmaması gerekir.
  • Hasta odasının içine ve pencere önlerine çamaşır asılmamalıdır.
  • Refakatçi, sisteme yapılan refakat işlemi ile sağlık tesisinin yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeden yararlanır. Yemek tepsileri yerlere ve kapı önüne bırakılmamalıdır.
  • Hastanız ile ilgili herhangi bir sorun olduğunda derhal hemşireyi durumdan haberdar etmeniz gerekmektedir.
  • Sağlık tesisi içindeki uyarı ve ikaz levhalarına uymanız, teknik bir problemle karşılaşıldığında servis sorumlu hemşiresine haber vermeniz gerekmektedir.
  • Acil bir durum olmaması halinde doktor vizite saatinde hastanızın durumunu takip ve bilgi alma açısından odanızdan görevliye haber vermeden ayrılmayınız.
  • Talep etmeniz halinde sağlık tesisinde görevli imam hastanıza manevi destek verebilir.
  • Hastanızın saç/ sakal tıraşı ihtiyacı var ise servis sorumlu hemşirenize bildirerek, berber hizmetinden ücretsiz yararlanabilirsiniz.
  • Acil durumlar için telefon kullanmanız gerekirse servisinizdeki hemşireye haber veriniz.
  • Odanızın dahili numarası telefonun üzerinde yazılıdır.
  • Sağlık tesisi vezneleri dışında hiçbir birim ya da personele ödeme yapmayınız.
  • Tanımadığınız kişilerden yardım kabul etmeyiniz.
  • Üstünde “Dikkat kaygan zemin” yazılı tabela görüldüğünde, zemin kuruyana kadar o alandan geçilmemelidir. Aksi takdirde düşme olayı yaşanabilir.
  • Hasta ve hasta yakınlarına daha iyi hizmet verilebilmesi için sağlık tesisi ile ilgili görüş ve önerilerinizi her katta asansörlerin yanında bulunan “Görüş-Öneri” kutularına bırakabilirsiniz. Hasta Hakları Birimine şahsen başvurabilir veya hastanemiz Web sayfasında yer alan “Talep ve Önerileriniz” bölümünden bize iletebilirsiniz.